lördag 28 februari 2009

Oslipat gul 2

Som vanligt är Fritte bra på att sammanfatta Oslipatkvällen, så för en fullständigare redovisning hänvisar jag till hans blogg.
Kvällen blev minnesvärd av många skäl. Jag listar ett par saker som jag kommer att komma ihåg i framtiden när jag inte har någon annan att prata med än hemsamariten.


1. Emma Knyckare gjorde sin debut. Det var en ära att kunna erbjuda denna genuint roliga människa en plats att prova på standup. Jag hoppas hon trivs i standupvärlden och fortsätter.


Emma Knyckare.

2. Batman gjorde ett framträdande. Tyvärr var jag ute och köpte tidningen när han var där.

3. Festandet efteråt var som alltid en höjdpunkt. Men det jag verkligen kommer att bära med mig i mitt hjärta för evigt är när jag och Jonatan Unge spelade Singstar när vi kom hem vid tretiden. Vi var ganska jämna, och med tanke på att jag sjungit de flesta av låtarna förr så kan man nog dra slutsatsen att han är bättre än mig. Unge -en blivande revyartist?

4. Frukosten med Jonatan Unge dagen efteråt var fantastiskt trevlig. Som brukligt är lät jag min stockholmsgäst lyssna på Skånepartiets närradio, där Carl P Herslow tog emot lyssnarsamtal. Jonatan tyckte att Carl P Herslow lät trevlig, men att hans åsikter inte var så bra. Detta blev startpunkten till ett långt givande frukostsamtal där vi tog ställning både mot rasism och konformism.

Inga kommentarer: