onsdag 2 mars 2011

Bingo!

Ikväll testade jag något som jag ofta har funderat på att fantisera om, men som jag ändå aldrig riktigt tänkt på riktigt på. Bingo. Jag, Simon Svensson och Frida Ulvegren gick spontant in på bingohallen på Södra Förstadsgatan.

Det var mycket lärorikt. Många av mina fördomar kom på skam.
Fördom: Man kan få bingo genom att få en rad vågrätt, lodrätt eller diagonalt.
Fakta: Man får bara bingo genom att få en rad vågrätt. Detta lärde jag mig den hårda vägen.
Fördom: Det är lätt att spela bingo.
Fakta: Det krävs stor koncentration och något som liknar medelintelligens för att hänga med i detta mycket snabba spel.
Fördom: När någon vinner så ropar de med stolthet i rösten ut "bingo", högt och tydligt, och ibland uppstår det en spontan applåd bland de andra tävlande.
Fakta: När någon vinner så sker det mycket stillsamt.

Fördom: Det är mest unga, snygga, brats som spelar bingo.
Fakta: Det är mest socialdemokrater som "sett sina bästa år" som spelar bingo.
Fördom: Bingo är en bra aktivitet på första dejten.
Fakta: Spelets krav på koncentration gör att man har svårt att lära känna varandra, och det kan vara svårt att känna in rätt tillfälle att söka den andres hand.
Fördom: Det går inte att bli rik på bingo.
Fakta: Högsta dagsvinsten är på 10 000 kr. Om man spelar tillräckligt skickligt kan det resultera i en årsinkomst på upp till 3 600 000.

Simon och Frida efter att Frida vunnit en smärre förmögenhet (50 kr)

Inga kommentarer: